tisdag 30 mars 2010

Min hjälte Joakim

Igår måndag 29 mars räddade Joakim mina hundar från att bli rökförgiftade och även vårt hus.
Det började med att Joakim ringde mig på jobbet och var ledsen för det kom in rök, han grät, hundarna skällde och brandlarmet tjöt. Det var full kaos.
Jag bad honom gå ner och stänga av pannan och ta ut hundarna och att jag skulle komma hem så fort som möjligt. Det tog högst fem minuter att köra hem, men Joakim tyckte att det tog mycket längre tid.
Ju mer man tänkte på det, ju mer illa fattade man att det kunde gått om inte han var hemma.
Röken spred sig väldigt snabbt och hundarna hade inte klarat den röken så länge och även huset hade blivit rejält rökskadat utan han.Här är Joakim med våra hundar Max och Simba.

Vårbuketten som Joakim fick av Värnamo Nyheter.

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Jösses! Vilken kille du är Joakim! Men det visste jag :-)
Stor kram!
Viktoria

Viktoria sa...

Jösses vilken kille du är Joakim!
Men det visste jag :-)
Stor kram
Viktoria