söndag 6 september 2009

VARNING FÖR FUNMOBILE

Akta er för Funmobile. jag går ut och varnar alla för detta. Har råkat ut för detta själv. Detta skickas som SMS på din mobil och du får betala 30 kr för att de skickar SMS till dig.
Det kvittar om du svarar eller raderar. Kostnaden får du ändå betala, jag har fått 33 SMS påen vecka och det kostar mig 960 kr som är jätte svåra att förhandla bort med din mobiloperatör.
I SMS'et står det att du kan vinna något. Svara aldrig på et sådant SMS och säg till din mobiloperatör direkt, så de kan hjälpa dig. Man kan även be sin mobiloperatör att stoppa ingående bataltjänster.
Jag hör av mig senare om hur detta går. Jag är så grymt besviken just nu och tänker inte betala dessa pengar, då jag anser att jag ej gjort något fel.

2 kommentarer:

Astrid sa...

Du ska bestrida räkningen. Jag har råkat ut för samma och jag tog kontakt med ortens konsumentrådgivning. Ta kontakt med dom så får du hjälp, dthar visats förra veckani nyheterna om det här .jag skrev stop till det nummer som skickade sms och då slutade dom .Många har råkat ut för det här och dom byter bara namn

Lise sa...

Detta är nu gjort och jag ska få tillbaks mina pengar.